first stop, New York City!

Gisternacht begon de grote reis dan eindelijk. Wiek, Yvonne en opa stonden om kwart voor 3 voor de deur om ons naar Brussel te brengen. Daar aangekomen zijn ze tot de douane meegelopen en daar hebben we afscheid genomen. Onze vierde trip naar de US was begonnen, voor Chani is het de eerste keer, dus de verwachtingen zijn hoog!! We hadden al online ingecheckt dus we hoefden alleen maar de koffers af te geven.  Daarna even een korte trip naar Heathrow, waar het overigens megadruk was vanwege de Olympische Spelen, en vervolgens door naar New York. In New York duurde het even voordat we door de douane waren maar na een uurtje stonden we dan eindelijk op amerikaanse bodem. De taxistand belde vervolgens de voorgeboekte taxi en nog een uurtje later kwamen we aan in het Salisbury Hotel. De rit door New York was erg grappig, Chani zat met open mond alles te bekijken en bij Broadway hing Melvin's mond ook open, wat zelfs een voetgangster opviel die lachend naar Melvin wees! De hotelkamer was een grote verrassing, deze is echt enorm groot en zeker voor NY. We hebben een grote slaapkamer met 2 tweepersoonsbedden, keuken, badkamer en megawoonkamer met slaapbank en erg netjes en schoon allemaal. Door de opwinding van deze bruisende stad waren we inmiddels over onze moeheid heen en nadat we ons opgefrist hadden, zijn we richting Broadway gelopen, wat zo'n 10 minuten lopen is, nogal gevaarlijk om hier te lopen want je loopt de hele tijd omhoog te kijken waardoor je niet oplet wat voor je gebeurt! Op Broadway wist je niet waar je moest kijken, zoveel was er te zien! En wat een drukte en lawaai! De ene neonverlichting na de andere en je kunt je nu goed voorstellen waarom men zegt The city that never sleeps! Bij de Steps hebben we even naar de webcam gezwaaid ( speciaal verzoek van Michel en Marian) en toen de kids zichzelf op een heel groot scherm ontdekten was het helemaal pret en werden er even wat sprongen gemaakt en gekke bekken getrokken. De M&M  en Disney store werden daarna ontdekt en toen het Hardrockcafe,waar we wilden gaan eten. De wachttijd was meer dan een uur maar nadat we onze Vippas lieten zien konden we binnen 10 minuten gaan zitten. De eerste souvenirs zijn hier uiteraard ook al ingeslagen en na het eten vonden we het wel genoeg geweest en zijn we rustig richting hotel geslenterd, met de nodige tussenstops in allerlei winkeltjes. Daarna allemaal douchen nog wat kletsen en rond half elf lagen we in bed. Vanmorgen om half zes werd ik  (Sandra) wakker (toch even wennen aan het tijsverschil waar de rest geen last van schijnt te hebben) en omdat ik nog niemand wakker wil maken ben ik maar dit verhaal gaan schrijven, heb ik dat ook alweer gedaan! Helaas vind ik het internet in het hotel wel erg duur dus ik moet even kijken wanneer ik het kan posten in onze reisblog.  Gisteren was het overigens heerlijk weer hier, wat een verademing is na al die weken regen in Nederland! Kortom,we zijn goed aangekomen en de eerste indrukken waren geweldig! Dit was het eerste verslag, leuk dat jullie weer met ons meelezen,, allemaal groetjes en tot het volgende verhaal!  DOEI!!!!

Reacties

Reacties

Melvin

Leuk verhaal mam ;)!

sjef

leuke verhaal meid amuseer jullie maar en geniet maar ervan jullie weten niet wanneer jullie daar komenmaar wij hebben hier nou ook 26 graden doe de andere ook de grtjs o ja en de grtjs van shanel en neuvel doei

Sjaak/Rieck

Mooi eerste dag verslag en dat op zo'n tijdstip.
Leuk te horen dat de eerste indrukken zo positief en overweldigend zijn ingeslagen. De ogen werden groter en zelf monden vielen open iets wat nog vaker zal gaan gebeuren volgens mij. De temperatuur hier in ons kikkerlandje is stijgende naar 26 graden en meer, valt dus weer mee. Wij verheugen ons nu al op de eerste foto's. Veel plezier, goed weer en laat het jullie goed gaan. Groetjes aan een ieder en tot de volgende keer.

Marian

Boh wat hebben jullie al veel gezien die eerste dag, ik ben nog steeds aan het balen dat we die webcam gemist hebben, maarja ik zat op dat moment niet erg lekker in mijn vel en das nog een understatement haha, wat ik me afvraag is? hebben jullie eigenlijk al "post" gehad in het hotel ? ;-)
En Melvin met zijn mond open dat had ik nou echt wel eens willen zien :P
Groetjes Marian

Sandra

Dank jullie allemaal! Marian, we hebben je bericht gisteravond ontvangen!!!!!!

yolandaenjose@gmail.com

Leuk om alles weer te lezen van jullie, gezellig zo met zijn allen. Geniet er maar van. Hier schijnt nu ook de zon, dus gauw naar het stand in Scheveningen. gr. Yolanda en Jose.

Yvonne

Sandra, leuk ook om jouw blog te lezen, en al die indrukken geweldig!!! Have fun. Groetjes aan de rest.

Michel

Mooi stad he dat New York
Jammer dat ik er niet bij ben

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!