Last stop, Cape Cod!

Gisteren ging weer vroeg de wekker om te vertrekken naar onze laatste bestemming, Cape Cod. Boston was een geweldige stad maar we verheugden ons erg op Cape Cod en de walvisvaart. Voordat we vertrokken maakten we eerst even een omweg naar de mall waar we gisteren waren geweest want dit weekend was taxfree shoppen in de hele staat. Bij de apple store stonden zeker 30 mensen personeel en de touwen voor de wachtrij stonden al klaar, ze verwachtten ontzettende drukte die dag! Binnen een paar minuten stonden we buiten met nog een Macbook want Richard en ik wilden er toch graag ook een! Daarnanog even naar de Target ( Walmart lag hier niet) en toen echt op weg. De rit duurde nog geen anderhalf uur en nog voor 1uur stonden we al bij het hotel. Gelukkig was onze kamer al klaar en konden we al inchecken. Je gelooft het niet maar ons hotel ligt naast de Cape Cod mall met erbij een hele grote boekenwinkel....helemaal ons ding. Dat werd dus onze eerste stop! Heel grappig was dat er overal " luie" leesstoelen stonden waarin je heerlijk onderuitgezakt kon zitten, wat vooral veel mannen ook zaten te doen, waarschijnlijk waren hun echtgenotes met de creditcard onderweg:). Daarna weer even naar het hotel en daar krijgen we wat advies over wat te doen en een goede pizzeria. Echt heel aardig personeel in dit hotel. Dus volgende stop was de pizzeria waar de bediening weer verrast was over het feit dat wij geen doggiebag nodig hadden na 2 grote en een kleine pizza! Terug in het hotel hebben we nog even gekletst met Marian en Michel want die waren nog online en kon Melvin meteen zijn cadeau uitpakken wat hij van hun kreeg, want intussen was Melvin ( nederlandse tijd dan wel) jarig. Vervolgens was het nog een hele truc om Melvin de kamer uit te krijgen om te kunnen versieren. Uiteindelijk ging hij maar al met Chani zwemmen want Michelle bleef wel heel erg lang op de wc;), wij snel slingers op hangen en Richard reed snel naar de winkel voor taart en kaarsjes. Toen wij vieren terugkwamen van het zwembad stond de taart klaar en hebben we gezongen. Vanmorgen ging de wekker nog vroeger dan anders want om 8 uur moesten we ons melden bij de boot om te gaan whalewatchen. We trokken het gordijn open en....regen...niet normaal. Bij de balie verzekerden ze ons dat het zo zou opknappen en dat dit het beste weer was om walvissen te zien. Nou op hoop van zegen dan maar...op naar de haven! En.....helaas pindakaas...daar aangekomen was de ochtendtrip gecanceld. Wij waren dus behoorlijk teleurgesteld en dropen af naar ons hotel. Daar aangekomen spraken we weer met de aardige heren achter de receptie en deze vonden het vreemd dat gecanceld was en belde een andere maatschappij in Provincetown op...en je deze gingen wel en we konden mee om half elf. Hij reserveerde meteen voor ons en we kregen via hem ook nog korting. Volgens hem was deze maatschappij veel meer ervaren en beter....maar we moesten snel de auto in want het was een uur rijden naar het puntje van de kaap waar Provincetown ligt. Het schiereiland is trouwens prachtig mooi! Om 10 uur kwamen we aan bij de boot en het regende nog steeds. Om half elf gingen we op weg en inmiddels klaarde de lucht op en een half uurtje later konden we onze jassen uitdoen en werd het warm. Onderweg naar de Stellwagen Bank National Marine Sanctuary, waar de walvissen komen om te fourageren, genoten we van de zee, mooie stranden en vuurtorens in de verte. En toen...ja hoor de eerste walvis in de verte....weer in de verte turen en ....op 3 meter afstand een bultrug en we kregen een mooie staart te zien voordat hij weer onderdook. Wat geweldig, dit was boven alle verwachtingen! En daar kwam hij weer naar boven en daarna nog een andere....we renden van links naar recht met ons fotoapparaat en filmcamera. Gelukkig was het op de boot helemaal niet druk en hadden we plaats genoeg om heen en weer te lopen. We bleven de drie bultruggen een tijdje volgen en steeds weer kwamen ze omhoog!! Ook zagen we iets verder weg nog 2 andere soorten walvissen. Na zo'n 3 kwartier besloot de kapitein iets verder op zee te gaan zoeken maar helaas hebben we daarna niets meer gezien. Helemaal blij gingen we na 3,5 uur weer van boord en hebben we nog even rondgelopen in Provincetown. Inmiddels scheen de zon fel en was het heel druk geworden in de stad. Provincetown is een hele toeristische plek en een waar paradijs voor kunstenaars. Daarna besloten we terug te rijden met een tussenstop bij het National Parc, wat ook heel mooi was, geweldige duinen en in de branding zag je overal zeehondenkoppies....so cute!! Intussen was het toch weer 5 uur dus we besloten terug naar het hotel te rijden om ons op te frissen en te gaan uiteten. Melvin mocht uitzoeken dus het werd het Outback vlak bij het hotel. Toen we klaar waren met eten vroeg Chani aan de ober of je iets gratis kreeg voor je verjaardag.....sure, zei de ober, with song? Of course!! En een paar minuten later kwamen 3 man personeel een ijsje brengen compleet met kaarsje en australische versie van happy birthday! Melvin voelde zich erg opgelaten in een vol restaurant maar stiekem vond hij het toch wel heel leuk. Na het eten hebben we Melvin en Chani afgezet in het hotel want zij wilden gaan zwemmen en Michelle wilde een shake van Ben&Jerry's dus wij zijn even doorgereden naar het dorp. Na een ontzettend geweldige dag liggen we nog onder de indruk nu op bed en genieten na met de foto's die we gemaakt hebben ( zo'n 8500 inmiddels!!!) Morgen de laatste dag! Wat hebben we weer veel gezien en geweldige dingen meegemaakt. Bedankt weer voor het meelezen en alle felicitaties voor Melvin. ( Marian & Yvonne, jullie brieven lagen vanmorgen onder de deur, erg leuk!) Groetjes en hugs van ons!

0pa

zo meid nou ben je ook weer bij met je blok was weer een mooi verhaal geniet nog voor jullie het weten beginnen jullie weer op de terug grtjs opa

Yvonne

Helaas alweer de laatste dag, maar wat heb ik genoten van jullie verhalen en die prachtige foto's.
En die 8500 wil ik ook allemaal zien haha, neem de slaapzak wel mee.
Goede reis terug morgen en tot woensdag.