Dag 2, New York Skyhigh!

Vandaag startte de dag met een metroritje naar Heralds square. Vorige week verbleef de familie Goossens daar en ze hebben hun metrokaartjes en National Park Pass daar achtergelaten, uiteraard kunnen wij die de komende dagen goed gebruiken! Super bedankt!! Daarna richting Empire State Building. We hadden thuis al New York City pasjes besteld.  Omdat we vroeg op pad waren gegaan was het nog redelijk rustig en stonden we na de security check zo bij de lift. De rit in de lift was al een avontuur op zich, we zaten in een oogwenk op de 87ste verdieping. Het uitzicht over New York was geweldig! Ik denk dat Richard nu een wegenkaart van NY kan maken zoveel foto's heeft hij al gemaakt!! Daarna even door de Macy's en vervolgens naar een electro super store waar Richard langs wilde om een memorycard te kopen. Deze store was echt megagroot.  Volgende halte was Het beroemde Bryant Park. Omdat het zondag was en heerlijk weer, waren er heel wat New Yorkers hier verzameld om te genieten van de mooie dag. Hier hebben we onze voetjes een tijdje rust gegund om daarna door te lopen naar Grand Central Terminal, erg indrukwekkend! Hier zijn heel wat films opgenomen en er was internet!! Dus de iphones werden er weer bijgepakt....even tweeten,what's appen of hoe het dan ook allemaal heet! Het volgende op het lijstje was het MOMA om de Picassos etc te bekijken maar onderweg heeft Chani een nieuw vriendje gemaakt bij de Build-a-Bear winkel! Hij heet overigens Jack dus nu zijn we met z'n zessen. Het MOMA was erg interessant alhoewel ik niet van alles begreep waarom het nu kunst genoemd wordt maar mijn tekeningen niet! Na het museum zijn we naar St Pauls Cathedral gelopen, die helaas in de steigers stond maar toch niet minder indrukwekkend. Intussen rammelden we van de honger en zijn we pizza gaan eten bij Angelo naast ons hotel. We bestelden 2 pizza's en 3 pastas en de dame van de bediening vroeg wel 3 keer of we echt de grote pizza's wilden want ze waren echt groot. Tuurlijk wilden we die wel, we zijn toch niet voor niets in de US...maar jongens! ze waren echt groot. Na het eten zijn we een uurtje gaan bijkomen op onze kamer om daarna nog naar het Rockefeller gebouw te lopen waar we kaartjes hadden voor de top of the rock. Weer security check en vervolgens een uur wachttijd. Intussen was het donker wat het uitzicht uiteindelijk super maakte!  Ook daar weer veel foto's gemaakt en genoten van het uitzicht. Eenmaal beneden hebben we nog even Rockefeller Plaza gezocht om ook te zien waar nu die beroemde kerstboom ieder jaar staat. Dit was eigenlijk best een klein pleintje. Daarna hebben we ons naar het hotel gesleept, gedouched en in ons bed gerold. Ook de tweede dag heeft onze verwachtingen overtroffen!! New York vanuit de lucht was geweldig!

marian

volgens michel staat die kerstboom er in juli niet :P

yolandaenjose@gmail.com

Fijn dat jullie het zo gezellig hebben, hier is het ook super weer. Heerlijk naar Kijkduin geweest, zelfs 2x de zee in. Alleen duurt dit weer bij ons niet zo lang.
Geniet er van, groetjes van Yolanda.

jose

hoi als jullie thuiskomen heb je vakantie nodig om uit te rusten hier alles oke met de dieren gaat het goed had je de mail gekregen gr ui het momenteel zonnige nederland

michel

Ach die arme Chani met die reuze pizza :)
Kreeg ze er ook een big Cola bij van 2 liter om hem weg te spoelen :)
Het is en blijft de USA he

Sandra

Lol, je weet maar nooit hier hè! Nee die boom stond er niet maar het pleintje hebben we gevonden!

Sjaak

dus ik heb een echte pizza gemist, want als je hiervan moet gaan rusten dan moet dat wel een grote jongen zijn geweest.