Dag 3, Money & Freedom

Onze derde dag in New York was alweer aangebroken. De tijd vliegt hier om. Na een kopje thee en een boterham op onze hotelkamer was iedereen klaar en gingen we op weg naar Wall street met de metro. Bij Trinity Church stapten we uit. Deze kerk was ooit het hoogste gebouw in NY en er liggen vele prominente  New Yorkers begraven.  Daarna liepen we richting Wallstreet,wat een drukte. Omdat het maandag was liepen er heel wat Nwe Yorkers richting werk. vervolgens liepen we richting Staten Island Ferry. Deze  ferry is gratis en je hebt een superuitzicht op het vrijheidsbeeld.  Op de ferry stonden we echter aan de verkeerde kant ( hihi, haden de dames toch gelijk dat we aan de andere kant hadden moeten staan) maar gelukkig waren we op de terugweg voorbereid en hadden we mooie plekken voor de foto's. Op staten island hebben we even rondgehangen en daarna de boot teruggepakt.  Eenmaal terug in Manhattan zijn we naar Battery Park gelopen. Ook hier was weer internet, dus hup ipods/phones en weer even uit de zak en even tweeten, FB en what's appen met Marian want die is altijd online! Heerlijk weer even de voetjes rust gegund en gelachen om voorbijgangers. De volgende stop was Brooklyn bridge. Lopen was een beetje ver dus weer de metropasjes in de aanslag en op zoek naar de juiste halte.  Bij de brug was het behoorlijk druk en intussen begon de lucht te betrekken. Op de brug was het uitzicht geweldig maar het was intussen zo benauwd geworden dat we het niet echt erg vonden dat het een beetje begon te regenen. Na de brug hebben we de metro gepakt naar het steeds kleiner wordende Chinatown. Hier hebben de kids nog even souvenirs gekocht voor thuis, dus weer helemaal happy! Intussen was het etenstijd en zo hard gaan regenen  dat we de Mac Donalds zijn ingedoken. Na de Mac moesten we helemaal naar de andere kant van Manhattan om een Circle line cruise te gaan doen. Wij hadden gekozen voor de Harbor light cruise wat een supermooie ervaring bleek te zijn. 2 uur lang op de boot met David, de gids, die heel wat kon vertellen over New York , de Dutch en de geschiedenis. Ook wees hij ons op een aantal plekken die in beroemde films gebruikt waren. De zon ging onder en het uitzicht op de skyline van NY met alle lichtjes was adembenemend. Als extraatje maakten we een rondje om het vrijheidsbeeld ( veel dichterbij dan met de ferry) en konden we foto's nemen met lady liberty. Intussen begon het weer te betrekken en plotseling begon het te bliksemen boven het vrijheidsbeeld en NY wat  een geweldig uitzicht opleverde. Toen we de boot af gingen bedankte David ons nog voor de City ( we hadden hem verteld dat we Dutch waren) en regende het inmiddels pijpestelen. We zijn dus snel een overvolle bus ingedoken richting Broadway. Chani en Melvin wilden graag nog iets meer shoppen en genieten van de sfeer op Broadway maar de rest wilden terug naar het hotel. Omdat het hotel dichtbij was vonden we het prima. Via de starbucks, waar ze ons blijkbaar wel zielig vonden ( where is your umbrella??? oh we are used to rain, we are from the Netherlands) gingen we weer moe maar vol met mooie ervaringen terug naar onze kamer. Michelle en ik hebben snel gedouched en intussen kwamen Melvin en Chani ook alweer binnen. ik denk dat ons extra koffer inmiddels al vol is met souvenirs!! Morgen onze laatste dag in New York!

marian

Hahaha tuurlijk ben ik altijd online, ik had bijna de fbi gebeld om jullie te laten opsporen, je hebt het misschien niet gemerkt, maar ik loop steeds achter jullie aan in the usa :P

De buren

He buurtjes, wij zitten elke avond jullie verhalen te lezen over the big apple, en gaan de rest ook zeker volgen.
Ik ben zo jalours, jullie zitten in de meest gave stad van de wereld, de grote foto van Ikea zie ik elke dag bij ons aan de wand, kan ik nu al een date fixen om al de foto's te mogen zien?, ik kan niet wachten.......
Ik hoop dat jullie heel veel plezier hebben, en met nog meer verhalen terugkomen. gr. Number 7

Yvonne

Wat een super leuke ervaringen en vertelsels die jullie schrijven, ik blijf het met een grote glimlach op mijn mond volgen. Tot de volgende keer. Groetjes.

Sjaak

bij ons regent het nu, dus de nederlandse "hittegolf" is weer voorbij. Maar een buitje bij jullie zou ik liever meemaken, is weer eens wat anders.
Bij jullie is het Sorbo-effect dus goed toegeslagen want het is en blijft "absorberen maar".

Sandra

ja inderdaad, 3 grote steden achterelkaar is wel heel erg vermoeiend en ik merk dat de hersentjes soms even ophouden met registreren! Wat hebben we al veel gezien en gedaan de eerste week! We snakken nu langzaam wel naar even wat rust en natuur!

marian

Volgende keer gaan wij gewoon mee om te registeren :P