Dag 4, Central Parc, 9/11 en de Mets

Alweer de vierde dag! De dag begon een half uurtje later want iedereen was beetje moeilijker uit bed te krijgen. De poetsvrouw merkte al op " you're late !" haha...hoe snel mensen aan iets gewend zijn! Als eerste gingen we richting Central Parc. Heel mooi, zoveel natuur midden in de stad!  De sportieve New Yorkers trimden langs ons, met kinderwagen of hond...over multitasken gesproken! Aan het water zat een oude man te tekenen. We bleven even staan kijken en hij gooide brood in het water en er kwamen alemaal schildpadden en karpers op af. Hij vroeg waar we vandaan kwamen en wat we allemaal gingen doen, hij vond dat we goed engels spraken en merkte op dat de gemiddelde Amerikaan stom was op het gebied van talen en geografie..uiteraard niet nieuw voor ons, lol! Daarna liepen we door naar het natuurhistorisch musem bekend van onder andere de film " night of the museum".  Dit museum is erg indrukwekkend en we hebben hier een paar uur doorgebracht. De dinosaur afdeling is geweldig! Als laatste gingen de kids op zoek naar DumDum ( dat beeld van de paaseilanden)....we konden het niet vinden, dus Chani loopt naar een bewaker en vraagt waar "the statue of the easter island " staat. de bewaker kijkt haar bevreemd aan en opeens gaat het lampje branden " oh...you want DumDum" ...echt hilarisch! Dus ook DumDum staat nu op foto. Na het museum moesten we weer de andere kant op want we hadden kaartjes voor 3 uur voor het 9/11 Memorial. Dus weer de metro in richting financial district. Bij het memorial wemelde het van de politie en werd er 4 keer gecheckt voordat je binnen was. Het memorial zelf is af maar eromheen is nog een grote bouwput en er wordt volop gewerkt. Op de plek waar de Twin Towers hebben gestaan zijn 2grote vijvers gemaakt met daaromheen een rand met alle namen van mensen die zijn omgekomen bij de aanslagen. Ongelooflijk dat we nu op de plek staan waar zoveel gebeurd is. De beelden van toen staan mij nog op het netvlies en we worden er stil van, net als alle andere mensen die hier rondlopen. Ons rondje eindigde in het visitorcenter waar nog spullen liggen die gevonden zijn en je dingen kon kopen om het memorial te steunen. Nog onder de indruk hebben we op een terrasje nog even wat gedronken en toen door naar het Mets stadion met de metro richting Queens.  Omdat ik al eerder bij zo'n wedstrijd ben geweest wist ik wat ging komen en vond ik het geweldig om te zien hoe opgetogen iedereen was. War een drukte! Vooral voor een dinsdagavond. Toen we eenmaal binnen waren, doken we eerst de fanshop in waar we de amerikaanse economie weer een boost hebben gegeven! Daarna naar onze plekken in het pepsivak ( zaten we daar met een flesje coca cola!)   en de wedstrijd was inmiddels begonnen. Vervolgens op zoek naar junkfood en de baseball experience was compleet met hotdog en al. Chani is inmiddels grote fan en onze tortelduifjes zaten als echte fans met hun Mets shirts vol spanning de wedstrijd te kijken. Michelle vond een Mets shirt wel erg duur en bewaarde haar geld liever voor de shopping mall die morgen volgt. De wedstrijd en alles eromheen was een grote happening met Kisscam, dansjes op het scherm en prijzen die werden weggegeven, typisch amerikaans!! De Mets hebben overigens verloren tegen de Washington Nationals. Na de wedstrijd weer met z'n allen in de metro richting Manhattan. Het was al laat maar we moesten onze koffers nog inpakken omdat we morgen de auto moeten ophalen en New York zullen gaan verlaten.  New York was voor ons allen één groot avontuur. We hebben zoveel gezien en gedaan en deze stad in ons hart gesloten!

marian

ik zit weer helemaal in new york knijp knijp in mijn arm shit ik zit in de kantine op mijn werk hellupppppppppppp

Michel

Jammer dat de twintowers er niet meer staan, anders was het nog indrukwekkender, dan sta je ervoor en kijk je zo tegen 2 enorme reuzen aan.En hoe staat het met de Freedom Tower is die bijna af?.

Sjaak

Ben je geen sleutels kwijtgeraakt in het museum? er schijnt daar een raar aapje te zitten. Ik weeet nu ook weer wie Dum Dum is. Schreef nog naar Melvin dat ik die niet kende.
9/11 heeft volgens mij een gevoelsimpact als op het kerkhof in Body (rare gewaarwording)

Sandra

@ Michel, de torens zijn bijna af, ze werken nu druk aan het museum.
@ Sjaak, haha dat aapje hield zich gelukkig gedeisd en ja op Ground Zero wordt je wel even stil.