Dag 6 en 7

Vandaag begon de dag weer vroeg. Het heeft hier de hele nacht flink geonweerd maar dat heeft niet echt geholpen, het is nog altijd ontzettend warm. We gingen met de auto naar het centrum van Philadelphia en hadden al snel een parkeergarage gevonden. Philadelphia heeft een rijke historie ( voor zover je hier iets historie kunt noemen) en de basis van de huidige Verenigde Staten is hier gelegd. Ook is het de stad van Benjamin Franklin. Als eerste liepen we naar het Visitor Center waar we al de eerste informatie over de stad verzamelden. Aan de overkant kon je de beroemde liberty bell bekijken, dus we gingen in de rij staan die gelukkig nog kort was want het was nog vroeg. Na de security check kwamen we eerst in een aantal gangen met een tentoonstelling over de historie van de bel. Ik had hierover al veel gelezen maar we waren toch onder de indruk van de symbolische waarde van de bel. Deze zou hebben geluid op het moment dat de onafhankelijkheid werd uitgeroepen en is daarna op toer gegaan en staat symbool voor vrijheid. Mensen zoals Martin Luther King en Nelson Mandela hebben de bel bezocht. Bij de bel aangekomen werden weer de nodige foto' s genomen en een japanner die grappig wilde doen en de bel wilde aanraken werd zonder pardon het gebouw uitgezet! Ja Sjaak, je vrienden lopen ook hier weer met de massa rond!! Na liberty bell kwamen we tot de ontdekking dat je kaartjes nodig had om Independence Hall binnen te komen. Richard en Melvin liepen terug naar het visitor center om de gratis kaartjes af te halen want hier wilden we zeker naar binnen. De kaartjes waren voor de tour van half 3 dus we hadden nog een zee van tijd, die we doorbrachten in het historical  district. Er zijn nog een aantal gebouwen uit de tijd van de Engelse en ten tijde van de onafhankelijkheid bewaard gebleven en enkele zijn toegankelijk voor publiek. Zo hebben we het Carpenter huis bezocht waar onder andere het ontwerp van de stad Washington is gemaakt. Verder zijn we nog in een aantal huizen geweest van Benjamin Franklin, die hij grotendeels verhuurde. Na nog een hapje en een drankje bij een foodcourt slenterden we terug naar Independence Hall....weer security check...en daarna in de rij voor de rondleiding. Deze rondleiding werd gegeven door een ranger van de National Park Services en was machtig interessant. We zaten in de zaal waar mensen zoals Franklin, Washington, Adams etc hebben gezeten!! De stoel waar Washington de onafhankelijkheidsverklaring heeft getekend is nog de originele en we zijn na het verhaal van de ranger echt onder de indruk, wat kan deze man interessant vertellen!  De volgende halte was het graf van Bejamin Franklin, wat enigzins teleurstellend was...hij had niet echt een ereplaatsje gekregen, maar toch hebben we dit gezien! Daarna uiteraard het Hardrock cafe wat nogal ver lopen was.....tenminste zo leek het in de hitte van inmiddels 36 graden!! Helemaal gaar kwamen we hier aan, waar we onszelf trakteerden op een grote cola/milkshake. Toen naar de auto ( parkeertarief van 12 dollar viel nog mee) en richting hotel. Vlakbij het hotel lag een Wendy's waar we gingen eten. In het hotel aangekomen werd de lucht pikzwart en bij de balie beweerde een gast dat ze net een tornado had gezien....nee hoor..die komen hier niet voor...het was gewoon een stevig onweer. De kids gingen nog even zwemmen ( binnenbad) en wij pakten onze koffers in want morgen trekken we verder. Philadelphia heeft meer indruk gemaakt dan ik verwacht had en we kijken al uit naar de volgende stad: Washington! Alweer vrijdag! De eerste week zit er bijna op, vandaag wilden we via de staat Delaware naar Washington rijden. Inmiddels hebben we nu 17 staten gezien in de US. De omgeving was heel mooi, helaas de file wat minder. Via Delaware reden we naar Lancaster County om de Amish te zien. De Amish  verwerpen de moderne wereld en rijden hier in de beroemde paard en wagen rond in hun karakteristieke kleding. We vermeden bewust de toeristische Amish en zagen onderweg heel wat boerderijen en Amish rijden. Voor Washington stonden we weer in de file en plotseling reden we al midden in de stad. Na even zoeken hadden we ons hotel gevonden en installeerden we ons weer voor de komende 3 nachten.  Daarna hebben we in de omgeving gezocht naar iets te eten maar verder dan Mac Donalds (ja alweer) zijn we niet gekomen. Terug in het hotel zijn de kids weer even gaan zwemmen en daarna weer lekker naar bed!

marian

Eindelijk weer een bericht hier:-D Deze ga ik vanavond na het werk ook nog eens heel goed lezen :-D

michel

Spannend hoe lang duurt het nog voordat jullie de 50 ste staat bereikt hebben

marian

de toeristische amish??? WAT moet ik me daar bij voor stellen?