Niagara Watervallen

Gisteren zijn we vanuit Washington vertrokken voor een rit van 650 kilometer naar de Niagara Watervallen in Canada maar eerst wilden we nog even langs het witte huis rijden want de voorkant hadden we nog niet gezien. Vanwege het eenrichtingsverkeer hier werd dat even toch iets langer en toen we er uiteindelijk waren was er geen parkeerplaats...dus hup...weer even illegaal geparkeerd en Melvin en Chani zijn snel uitgestapt om foto's te nemen. En dan echt op weg naar Canada. De rit was erg lang maar de omgeving was heel mooi. We hebben wat gehangen, geslapen en gelezen en zijn in een klein stadje gestopt om te eten. Een vriendelijke vrouw wees ons op een restaurantje waar zij de dag ervoor had gegeten en ze had gelijk...het was echt heerlijk!!

Uiteindelijk kwamen we bij de Canadese grens en na de paspoortcontrole konden we zo doorrijden. 10 minuten later zagen we de grote torens al van de hotels bij de watervallen. In het hotel kregen we een upgrade van de kamer en nu zit ik voor een panoramaraam met uitzicht op de watervallen vanaf de 34ste verdieping dit verhaal te typen.

Gisteren zijn we nadat we van de stoel zijn gevallen door het geweldige uitzicht nog even door de stad langs de watervallen gelopen en lek geprikt door de muggen!!

Vanmorgen weer vroeg op, ontbijten ( heerlijk omelet hier trouwens) en toen op weg naar de boot om de watervallen van dichtbij te gaan bekijjken. Het was niet heel druk en we konden zo doorlopen nadat we allemaal een blauwe regencap hadden gekregen. Voordat 1 druppel water ons had aangeraakt waren we al zeiknat van het zweten onder die dingen! De vaart met de boot was echt heel indrukwekkend en je kwam echt heel dichtbij, zo dichtbij dat de boot helemaal onder de mist van de waterval verdween! Wat een geweld komt daar naar beneden! Na de vaart zijn we nog even door de stad gelopen....lijkt wel klein Hollywood....ontzettend toeristisch...net 1 grote kermis maar Michelle en Chani vonden het geweldig. Het Hardrock cafe hebben we uiteraard ook nog even geplunderd.

's Middags besloten we maar niet naar Toronto te rijden zoals we eerst van plan waren geweest maar eens te genieten van een rustigere dag en op de kamer voor ons panoramaraam te chatten met familie thuis. Chani heeft haar avonturen even kunnen delen met haar ouders en famile en wij hebben even gekletst met opa en oma en de hond en kat virtueel een knuffel gegeven :) Daarna hebben we nog even gesproken met onze stalker ( Marian, de boodschap is hier blijkbaar niet aangekomen) en toen was het tijd om te eten bij de Applebees tegenover ons hotel. Daar wilden ze ons blijkbaar snel kwijt want in een recordtempo werd het voorgerecht en daarna meteen het nagerecht opgediend!! We stonden dus binnen no time weer buiten. Michelle en ik hadden niet echt meer zin om naar de watervallen te lopen en zijn naar de kamer gegaan waar ik nu heerlijk voor het raam mijn verhaal zit/lig te doen. Van hieruit kan ik Richard, Melvin en Chani aan de rand van de waterval zien staan helemaal beneden...erg grappig!

Gisteren had trouwens een erg dikke man in het hotel naast ons niet door dat de ramen niet geblindeerd zijn en we kregen een stripshow die we liever niet gezien hadden! De kinderen hebben zich doodgelachen en het was meteen een wijze les voor ons want wij dachten namelijjk ook dat de ramen zwart waren van de buitenkant ( net als in Las Vegas)....

Voor wie het nog niet weet Melvin en Chani houden hun eigen reisavonturen bij en zouden het heel leuk vinden als jullie ook bij huneens meekijken op www.melvinchani.reismee.nl

Dit was het weer voor vandaag. Morgen weer op terug naar de US voor ons volgende avontuur!

Groetjes van ons allemaal!!

marian

ik blijf met mijn mond open staan, straks krijg ik hem niet meer dicht :-D

Boerman (van 7)

Tja nu ff de tijd om te lezen, wij zitten op vliegveld koeln-bonn, maar de vlucht naar Kiev heeft 2.5 uur vertraging. zitten jullie bij die hoge toren in de buurt aan de Canadese kant ?

Sjaak en Rieck

Bubbelen, rusten, veel schuim, watervallen, zweten zonder bewegen en ook nog een stripshow je zult maar zo'n ellendig leven hebben. Wil wel ruilen

Sandra

Hoi! Ja we zitten aan de Canadese kant in het Embassy, zeker een aanrader, wel duur maar het uitzicht meer dan waard!!

Good Morning Ms. Klasens:

I have made a copy of the letter and left it at the Front Desk.
When the Roufs family arrive the Front Desk Agent will give it to them.

Have a Wonderful Day!!!

Yours In Hospitality:

Roseann Kuti
Director of Sales & Marketing
Holiday Inn Waterloo

Dus nou niet zeggen dat je hem niet gehad hebt he :-D

Sandra

LOL, we kregen de boodschap nog eerder dan de sleutel!

marian

hahahahahahaha dit was pas een net hotel :-) enne 1 webcam doet het maar dat zal je wel gehoord hebben :-)

marian

PANIEK PANIEK, ik kan geen emailadres vinden van het hotel :P, ik hoop dat jullie de tomtom niet via die link van Melvin laten lopen, want die stuurt mij iig naar Texas, na wat speurwerk het hotel gevonden, maar die mensen daar werken nog met telefoon en fax, valt nog mee dat ze geen rooksignalen gebruiken.
Dus maar even zo.

Cooler in the Mountains Summer Concert Series: K-1 Lodge op 4 augustus

Returning for another year, the Town of Killington and Killington Resort present this free summer concert series. With family-friendly bands, picnic tables and grassy space, there’s no better place to spend a Saturday evening.

Killington Music Festival: Ramshead Lodge

For 30 years, internationally acclaimed musicians have been coming to perform in the serenity of central Vermont.
En je kan met een gondel de berg op jodelahitiiiiiiiiii

Geert

Hallo Rouffies,

Het ziet er gewelig uit als ila jullie foto's zie.
erg leuk geschreven. we volgen jullie op de via de leuke site.